FAQ - Veelgestelde vragen
Bestellen & RETOURNEREN
Hoe kan ik iets bij jullie bestellen?
- Artikelen kun je bij ons bestellen of reserveren via de bestel knop bij elk artikel of via mail
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefoon/WhatsApp +31(0)650211550 - Geef dan aan om welke artikel(en) of code nummer(s) het gaat en voor verzending of bezorging graag uw woonplaats
- Je krijgt dan zo snel mogelijk een mail van ons met het subtotaal en de eventuele verzend- of bezorgkosten plus alle benodigde informatie voor (aan)betaling.
- Als je hierop bevestigend antwoordt dan pas is je bestelling definitief en worden de artikelen voor je gereserveerd. In de tussentijd zien we uw betaling (bij verzending) of aanbetaling (bij levering of zelf af te halen) tegemoet.
- Mocht je jouw bestelling zelf binnen 2 weken op komen halen dan is een aanbetaling niet nodig.
- Een artikel kunnen wij ook voor je reserveren. Zonder tegenbericht vervalt de reservatie na 7 dagen. In overleg kan dit ook verlengd worden
Ik heb mijn bestelling al geplaatst, kan ik nog wat toevoegen?
Ja dat kan! Je kunt ons gewoon bellen, whatsappen +31(0)650211550 of een mail sturen naar
Kan ik mijn bestelling annuleren?
- Je kunt je bestelling altijd binnen 7 dagen annuleren zolang deze nog niet betaald of verstuurd is. Stuur ons in dat geval een mail met als onderwerp “annuleren bestelling”
- Vermeld in de mail het artikel en/of codenummer(s) en uw naam
- Indien je bestelling al wel betaald is, maar nog niet is verstuurd en je wilt deze annuleren, dan brengen we administratiekosten (€ 10,00) in rekening en zullen wij het volledige aankoopbedrag minus € 10,00 binnen 10 dagen terugstorten
- Is de bestelling al wel verstuurd en je wilt deze annuleren, dan valt het onder de regeling “retourneren”
- Wanneer we na de betalingstermijn van 7 dagen na uw bestelling nog geen betaling hebben ontvangen, beschouwen wij de bestelling als geannuleerd. Toch stellen wij het op prijs je zo snel mogelijk per mail ons hiervan op de hoogte stelt, zodat wij de artikelen zo snel mogelijk weer te koop aan kunnen bieden
- Wordt het desbetreffende artikel niet opgehaald op het overeengekomen tijdstip en is er verder geen overleg geweest over een ander tijdstip, dan behoudt De Adelaar zich het recht om een jaar na datum het artikel opnieuw aan te bieden. Het aanbetaalde bedrag wordt niet terugbetaald.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
-
Indien gewenst kan een artikel welke per post verzonden is retour gestuurd worden. De retourkosten zijn voor jou
-
Dit moet dan direct na ontvangst aan ons gemeld worden via een e-mail binnen 7 dagen, altijd in overleg met ons en met een gegronde reden.
Na deze tijd vervalt dit recht. -
Een gegronde reden is dus niet als de afmeting te groot of te klein blijkt te zijn, de afmetingen zijn duidelijk bij het artikel vermeld dus controleer dit altijd goed.
-
We geven helaas geen geld retour maar u kunt het artikel ruilen voor iets anders of u krijgt een tegoedbon.
-
Retour sturen kan binnen 14 dagen na aankoop of ontvangen van het artikel, na deze tijd vervalt dit recht en alleen als het artikel in exact dezelfde conditie en staat is als bij de verkoop.
-
Je dient ervoor te zorgen dat het artikel onbeschadigd wordt teruggestuurd.
Het artikel moet daarom goed en zorgvuldig verpakt worden, liefst in de originele verpakking om eventuele breuk en andere beschadigingen tijdens het transport tegen te gaan. -
Gemaakte kosten voor het verzenden naar de klant en/of het terug sturen of ophalen van artikelen, zijn voor rekening van de koper.
-
Artikelen met kortingen of op een andere manier in prijs verlaagd, kunnen niet retour genomen worden of geruild worden
Wij behouden het recht om retouren te weigeren of om slechts een gedeelte van het bedrag te vergoeden indien het beschadigd aan ons word geretourneerd of het vermoeden bestaat dat de producten door de klant of derden zijn gebruikt of beschadigd.
-
Artikelen die aan huis geleverd zijn kunnen nemen we niet retour en kunnen niet geruild worden. We vragen u daarom uw bestelling bij levering zo nodig uit te pakken en te controleren of deze aan uw verwachting voldoet
- Het recht om een product terug te sturen geldt niet voor aankopen van buiten Europa, mits anders overeengekomen.
Kan ik mijn bestelling ook bezichtigen van tevoren en eventueel (later) ophalen?
-
Dat kan zeker, graag zelfs. Je bent meer dan welkom om het object en/of meubel te komen bezichtigen of uit te proberen en eventueel zelf meteen mee te nemen
-
Al onze artikelen staan opgeslagen, we hebben geen fysieke winkel.
Dus altijd graag even een belletje of maitje op voorhand en geef daarbij aan waarvoor u komt kijken, zodat we het artikel(en) en/of meubel(en) kunnen vrijmaken en voor u klaar kunnen zetten -
Wilt u het artikel zelf ophalen dan kan dat. We spreken dan met u een bepaald tijdsbestek af (dit is meestal binnen twee weken). Mocht het langer gaan duren dan vragen we een aanbetaling van 10 á 15%. De koper en verkoper gaan door de aanbetaling een aan- en verkoopverplichting aan.
-
De aanbetaling wordt altijd terugbetaald indien De Adelaar door onvoorziene omstandigheden (b.v. schade of diefstal) niet tot verkoop kan overgaan.
-
De aanbetaling wordt niet terugbetaald indien de koper na afspraak van aanbetaling niet meer tot koop wil overgaan.
-
Wordt het desbetreffende artikel niet opgehaald binnen de overeengekomen tijd en is er verder geen overleg geweest over een ander tijdstip dan behoudt De Adelaar zich het recht om een jaar na datum het artikel opnieuw aan te bieden. Het aanbetaalde bedrag wordt niet terugbetaald. Mocht er dus iets tussenkomen laat het ons dan altijd even weten!
Kan ik mijn bestelling enige tijd bij jullie laten staan (b.v. i.v.m. verhuizing of verbouwing)?
- Uw bestelling kan eventueel in overleg voor langere tijd bij ons opgeslagen worden. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden, maar we vragen dan wel een aanbetaling van 50% van het orderbedrag.
- De koper en verkoper gaan door de aanbetaling een aan- en verkoopverplichting aan.
- De aanbetaling wordt altijd terug betaald indien De Adelaar door onvoorziene omstandigheden (b.v. schade of diefstal) niet tot verkoop kan overgaan.
- De aanbetaling wordt niet terugbetaald indien de koper na afspraak van aanbetaling niet meer tot koop wil overgaan.
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Wat nu?
Het kan voorkomen dat uw bestelbevestiging wel eens in de spam-box terecht kan komen of dat uw of onze mailbox vol is. Check deze daarom eerst.
Is de bestelbevestiging ook daar niet terug te vinden, bel ons dan even of stuur ons nogmaals het mailtje. We sturen u dan nogmaals de bestelbevestiging.
Ook kan er vertraging optreden als we wel eens enkele dagen achter elkaar op inkoop in het buitenland zijn. U kunt ons echter ook altijd even bellen.
Betalen
Hoe en op welke manieren kan ik betalen?
- Je kunt je bestelling vooraf betalen via bank overboeking/overschrijving van het bedrag op onze rekening
Rabobank
IBAN: NL91 RABO 039 24 08 910
BIC/SWIFT : RABONL2U
t.n.v. De Adelaar, Boekweitstraat 10, 4574 RJ Zuiddorpe
Graag met vermelding van het object codenummer(s) of bestelnummer.
Zodra je betaling door ons is ontvangen krijg je een bevestiging en kunnen wij je bestelling versturen. - Indien je je bestelling zelf komt ophalen of bij eventuele levering door ons gelieve het bedrag contant te voldoen of je maakt van tevoren het bedrag naar ons over
- Pinnen kan niet bij ons, het dichtsbijzijnd pin apparaat vindt je in op 10 minuten rij afstand in Axel bij de Albert Heijn , Szydlowskiplein 20-22, 4571 EW Axel
- PayPal : Je kunt bij ons met PayPal een betaling doen (alleen voor geverifieerde kopers)
- We kunnen geen creditcard betalingen doen.
Wat is de betalingstermijn?
- Bij een reservering vragen we je de (aan)betaling binnen 7 dagen te voldoen. Indien het betalingstermijn verstreken is en we hebben nog geen (aan)betaling ontvangen dan gaan wij ervan uit dat de bestelling niet meer gewenst is en worden de artikel(en) niet langer voor u gereserveerd en wordt deze geannuleerd.
- Mocht je om één of andere reden niet binnen 7 dagen kunnen betalen dan kun je ons een e-mail sturen en kunnen we eventueel een langere betalingstermijn afspreken of een gedeelde betaling
- Het kan helaas voorkomen dat het artikel dat je besteld hebt net die dag reeds verkocht of gereserveerd is en dat we het op de website nog hebben kunnen veranderen. Maak dus niet alvast het bedrag naar ons over voordat je de bevestigingsmail met eventuele verzendkosten van ons ontvangen hebt.
- Voor artikelen of diensten op factuur hebben we een betalingstermijn van 30 dagen
Verzending & BEZORGING
Wat zijn de verzendkosten en wat is de levertijd?
Kijk hiervoor op de pagina Bestelinformatie.
Kan mijn bestelling bezorgd worden en wat zijn de kosten hiervan?
Dit is zeker mogelijk, kijk hiervoor op de pagina Bestelinformatie.
Service
Kopen jullie ook in en/of geven jullie taxaties
- We kopen geen complete inboedels maar zijn wel altijd op zoek naar de speciale stukken waar u zelf waarschijnlijk ook iets meer van verwacht dan het b.v. aan een opkoper te verkopen of aan de kringloopwinkel te schenken
- Voor een complete inboedel of ontruiming van een woning of bedrijf werken we wel samen met enkele collega opkopers voor een eventuele bezemschone of volledige opkuis.
- U kunt ons gerust eerst laten komen voor de speciale stukken en kunnen u dan door verwijzen voor de overgebleven spullen
- We zoeken dus speciale stukken op het gebied van: antieke meubels, vintage meubels van de jaren 60-70-80, design meubels, religieuze kunst, bronzen, schilderijen, lusters, oude reclame, emaille borden, oud speelgoed, postkaarten, foto's, oude interieurs van winkels, oude koloniale objecten (b.v. Afrika, Indonesië) , oude ambachtelijke bedrijfjes, fabrieken, oude scholen etc.
- Wij kunnen voor u dus de perfecte oplossing zijn en kom graag geheel vrijblijvend bij u langs. Bel of mail ons gerust, u mag ook altijd foto's doorsturen.
- Wij taxeren geen objecten. We zijn daar ook niet toe bevoegd
- Bied u iets te koop aan dan willen we van u graag de prijs weten, wij geven zelf geen prijzen
Is het mogelijk om artikelen te huren
Ben je op zoek naar specifieke items voor b.v. een fotoshoot, tv programma, theater of filmset. De meeste artikelen bieden we ook te huur aan.
De verhuurprijs is 20% van de verkoopprijs (exclusief 21% BTW) voor een periode van 2 weken.
Voor elke extra week komt er 15 % bij voor de duur van maximaal 4 weken.
Bij het ophalen van de artikelen dient de verkoopwaarde te worden voldaan, na de huurperiode wordt dan door ons de borg van 80% teruggestort ( of anders overeengekomen)
Neem vrijblijvend contact op en vraag naar de mogelijkheden.
Kan ik bij jullie een zoekopdracht plaatsen
Wij zijn wekelijks enkele malen op pad om op zoek te gaan naar speciale, unieke stukken en verzamel objecten om uw huis, bedrijf of tuin mee te verfraaien. We houden ons assortiment dan ook bijna dagelijks bij in onze webshop, zodat een bezoek voor u elke keer weer verrassend is.
Bent u op zoek naar iets specifieks stuur ons dan gerust een beschrijving met liefst een foto van het gezochte object, meubel of een soortgelijk object. Door ons grote netwerk zijn wij vaak in staat om dit voor u te vinden.
We helpen u graag d.m.v. advies met de inrichting van uw huis, werkplek, vakantiewoning, (horeca)bedrijf, hotel of Bed & Breakfast. Wilt u het Franse verweerde romantische stijl, de vintage design stijl of industriële woonstijl? Laat het ons weten
Mag ik foto's of afbeeldingen van jullie website gebruiken
Afbeeldingen op onze website zijn auteursrechtelijk beschermd en zijn intellectueel eigendom van De Adelaar. Het is niet toegestaan om foto’s te gebruiken zonder onze uitdrukkelijke toestemming.
We kunnen op aanvraag hoge resolutie foto's van al onze objecten leveren voor media doeleinden.
Verkochte artikelen
Het artikel dat u zoekt is reeds verkocht
We verkopen alleen antiek, retro, vintage artikelen en tweedehands design. Het is daarom voor ons heel moeilijk om te zeggen wanneer we een bepaald artikel opnieuw binnen krijgen. Vaak is het toch eenmalig en we weten zelf ook nooit van tevoren wat we op ons pad tegenkomen, maar het kan voorkomen dat we iets vergelijkbaars kunnen bemachtigen. Houd u daarom onze website goed in de gaten en u mag ons hierover altijd een mailtje sturen
Waarom staan er geen prijzen bij de verkochte artikelen?
We geven nooit de waarde door en doen geen uitspraak over een verkocht artikel. Ten eerste moeten we dat zelf in onze boekhouding terug zien te vinden en daar gaat te veel tijd in zitten. Soms is een artikel ingekocht door een handelaar die meerdere artikelen tegelijk heeft ingekocht waardoor de verkoopwaarde minder is uitgevallen, etc. Bepalend voor de waarde van een artikel en eventuele prijsverschillen kunnen zijn:
- De staat van het artikel, zitten er b.v. krassen, deuken of plekken in
- Wat is de conditie van het artikel, is het helemaal origineel? Zijn er restauraties?
- Is het stuk al eens overgeschilderd of gespoten, dan wordt de waarde ook minder.
- Hoe oud is het stuk? Vroege, eerste of speciale edities kunnen meer waard zijn.
- Originele bekleding geeft altijd een meerwaarde, mist in goede staat. Mocht de bekleding in een slechte staat zijn dan kan een nieuwe bekleding wel extra waarde geven, maar moet dan wel gedaan zijn door een vakman.
- Is een bepaald artikel trendy dan kan door de toenemende vraag en aanbod van dit artikel de waarde doen stijgen voor een onbepaalde periode. Daardoor kan onze eigen inkoop van een bepaald artikel wat ineens zeer in trek is ook hoger liggen dan b.v. een jaar daarvoor.
- Is het artikel wel echt origineel? Soms lijkt het erop maar is het net niet van die bepaalde fabriek of die bepaalde maker, namaak (welke soms ook zeer goed van kwaliteit kan zijn) is van alle tijd.
Persoonlijke gegevens
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
We vinden het belangrijk om zorgvuldig en vertrouwelijk met jouw persoonlijke gegevens om te gaan en zullen daarom ook jouw privacy waarborgen en deze niet aan derden verstrekken
Je gegevens worden alleen gebruikt voor de volgende doeleinden:
- Versturen van de bestelling, de betaling daarvan en de bezorging op het juiste afleveradres
- Wanneer noodzakelijk contact met je opnemen via e-mail Whatsapp of telefoon over de bestelling
- Het versturen van onze nieuwsbrief , alleen indien de klant hiervoor zelf heeft gekozen en zich hiervoor heeft aangemeld.